Vintage Clutch | gratis haakpatroon


Ik ontdekte een hele serie haakpatronen uit de jaren-40 van de vorige eeuw.
Jurken, hoeden, sjaals, kleedjes...
Allemaal heel mooi, maar vooral de tassen vond ik ├ęcht prachtig.

Probleem was wel dat in die tijd de patronen heel summier waren en er werd geen enkele aanwijzing gegeven omtrent hoe af te werken, in elkaar te zetten, enzovoorts. Bovendien was het patroon in het Engels en werd er gebruik gemaakt van Amerikaanse steken (die afwijken de Westeuropese).
De volgende 'complicatie' waar ik tegenaan liep, was het aanbevolen garen: dat wordt niet meer gefabriceerd en iets soortgelijks kon ik niet vinden.

Toch ben ik met deze eenvoudige enveloppe tas (clutch) aan het prutsen geslagen en heb net zo lang proeflapjes gehaakt, tot ik tevreden was over het resultaat.






Vervolgens heb ik het patroon vertaald in het Nederlands en heb ik de haaktermen omgezet. Verder heb ik er uitgebreide aanwijzingen c.q. verduidelijkende foto’s bij gezet en heb ik het patroon aangevuld met tips voor te gebruiken garen en voering.

Leuk?
Heb je er ook zin in?

Download HIER het gratis PDF-patroon van deze vintage clutch.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!



0 reacties:

Een reactie plaatsen

WIE VOLGT?

Mailtje bij nieuw bericht?

HappyHaken. Mogelijk gemaakt door Blogger.